Pierwsze oznaki przeziębienia

Jesienią trudno nie przeziębić, nie złapać jakiegoś wirusa, który skutecznie uprzykrzy nam życie zawodowe czy dobre samopoczucie. Na szczęście istnieje całe mnóstwo środków czy to farmakologicznych czy to naturalnych, dzięki którym skutecznie możemy sobie poradzić z przykrymi objawami. A niepokoić powinny nas: katar, ból gardła – nawet bardzo lekki, osłabienie, senność. To pierwsze oznaki tego, że z naszym organizmem dzieje się cos nie tak i że należy go wspomóc. Z naturalnych środków, najlepiej i najszybciej działają czosnek, cytryna oraz miód. Czosnek można spożyć wraz z pysznym serkiem – twarożkiem, z pysznym pieczywem. Cytrynę polecamy dodać do herbaty, a najlepiej zjeść z całości, w plasterkach oprószoną cukrem. Jeśli chodzi o miód, to warto zastąpić nim cukier i wypić wraz z ciepłym mlekiem albo herbatką. Sok malinowy, sok z czarnego bzu, także świetnie radzą sobie z objawami przeziębienia. Skutecznie rozgrzewają i działają antybakteryjnie. A jeśli to nie pomaga, albo nie mamy tego pod ręką, zawsze można wybrać się do apteki po chemiczne specyfiki.

Tagi wpisu: , , .

Ile snu potrzebujemy?

Są tacy, którzy zarzekają się na wszystko, co jest stworzone, że śpią po trzy, cztery godziny na dobę i czują się świetnie. Są też tacy, którzy mówią, że śpią po dziesięć czasami dwanaście i czują się zmęczeni i nie wypoczęci. Jak to jest z tym snem, ile nasz organizm go potrzebuje, aby w pełni się zregenerować i nabrać sił do działania w następny dzień? Naukowcy, na podstawie przeprowadzonych badań już dawno stwierdzili, że optymalną dawką snu jest sześć godzin na dobę. W ciągu sześciu godzin właśnie, nasz mózg w pełni się regeneruje, ciało może nie, ale to przecież mózg odpowiada za naszą koncentrację i dobre samopoczucie. Oczywiście ilość snu uzależnione jest od wieku. Sześć godzin, to optimum dla ludzi dorosłych, aktywnych zawodowo oraz dla młodzieży. Dzieci snu potrzebują nieco więcej. Niemowlęta śpią nawet dwadzieścia godzin na dobę. Uzależnione jest to oczywiście od intensywnej fazy wzrostu i rozwoju, w której się znajdują. Starsi ludzie także potrzebują więcej snu. Bierze się to z niewydolności organizmu oraz z tego, że szybciej się męczą.

Tagi wpisu: , .

Ile posiłków dziennie jeść?

Są różne teorie dotyczące tego ile posiłków dziennie powinniśmy jeść. Jedni dietetycy zalecają jedzenie pięciu posiłków dziennie, inni twierdzą, że trzy w zupełności nam wystarczą. A jak to wygląda w praktyce? W praktyce niestety u większości osób wygląda to tak, że jemy trzy główne posiłki: śniadanie, obiad i kolację a pomiędzy nimi jemy całą tonę słodyczy, warzyw, i owoców, przy czym warzywa zazwyczaj są na ostatnim miejscu w tym zestawieniu. Jeśli jeszcze tak wygląda nasze odżywianie, to i tak nie jest najgorzej. Znacznie gorzej jest, kiedy wychodzimy z domu bez śniadania albo zaczynamy dzień od filiżanki kawy z ciastkiem albo pączkiem. Mało kto z nas wie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Powinniśmy więc zjeść bogate śniadanie, apetyczne i sycące a co najważniejsze – pełne witamin, które dodadzą nam energii na cały dzień. Po pierwszym śniadaniu, powinniśmy zapewnić sobie drugie śniadanie, Może być to ciastko zbożowe i jabłko albo jakiś inny owoc. Po tym – obiad. Bogaty w składniki odżywcze. Warto aby były w nim warzywa, białko i trochę węglowodanów. Po obiedzie rezygnujemy z deseru, czekamy na podwieczorek. Następnie lekka kolacja.

Tagi wpisu: , .

Eliminacja cukru

Cukier w diecie, to naprawdę nie jest niezbędny składnik. Z łatwością można go zastąpić a nawet wyeliminować. Jeśli ograniczymy jego spożycie, z pewnością będziemy cieszyć się lepszym zdrowiem, poczujemy się lżej, zadbamy przy okazji o zęby. Czy istnieje jednak coś, co zastąpi nam słodki smak w potrawach i będzie znacznie zdrowsze iż cukier? Owszem. To na przykład stewia. To zioło, które jest kilkadziesiąt razy słodsze niż cukier, zioło, którym możemy posłodzić herbatę, które można dodać do pieczonych ciast i deserów. Właściwie trudno zauważyć jakąkolwiek różnicę w smaku, oprócz tego, że łyżeczka stewii jest znacznie słodsza niż łyżeczka cukru. Co daje nam zastąpienie cukru stewią? Oczywiście zdrowsze ciało, do tego oszczędność pieniędzy. Kupując stewię zaoszczędzimy na cukrze który wcale do najtańszych nie należy. Do tego znacznie zmniejszymy ryzyko otyłości, cukrzycy czy miażdżycy – siebie jak i u swoich najbliższych. Warto przestawić się na zdrowe odżywianie, warto zmienić swoją dietę na lepszą. Nigdy nie jest za późno na to, aby zacząć po prostu zdrowo żyć!

Tagi wpisu: , , .

Fitness – jak często aby schudnąć

Fitness to bardzo często wybierana metoda odchudzania się przez panie, które skarżą się na nadprogramowe kilogramy. Zapisują się do klubów, które najczęściej znajdują się na osiedlach (dzisiaj to już chyba na każdym, w każdym mieście) i przez kilka dni w tygodniu – najczęściej dwa lub trzy wylewają z siebie siódme poty, aby schudnąć. Trzeba przyznać, że jest to bardzo dobra metoda, bo po pierwsze uczy regularności w dbaniu o siebie. Czy fitness daje jednak takie efekty, o jakich panie te marzą? Oczywiście sam fitness nie za bardzo. Aby osiągnąć najlepszy efekt, należy oprócz tego zastosować właściwą dietę. Wyeliminowanie cukrów, tłuszczów dostarczanie im naturalnych witamin w postaci warzyw i owoców. Ile trzeba czekać na efekty? Oczywiście nic nie przychodzi od razu. Aby zauważyć w miarę wymierny efekt potrzeba przynajmniej kilku miesięcy wytężonego wysiłku oraz utrzymywania diety. Z pewnością jednak wysiłek opłaci się. Smukła sylwetka, do tego pięknie wyrzeźbione ciało – naprawdę warto od czasu do czasu postarać się o to, by wyglądać naprawdę pięknie.

Tagi wpisu: , , .